torstai 17. tammikuuta 2013

I think you're foolish if you spend your life in one place. The world is gigantic, it's a waste if you don't try and see it.



Hejhej ! Idag gjorde jag ett besök hos skolhälsovårdaren och kollade igenom några blanketter som jag ska fylla i, det är en läkare som ska fylla i dem.. typ längd, vikt, hörsel, syn, allergier, sjukdomar och sånt så jag fick även en läkartid tills fredag, ganska snart ! Trodde att jag skulle få vänta jätte länge på en läkartid eftersom det är ganska fullbokat, men jag hade tur och fick en tid ganska snabbt, awjeah. Jag fick även ett papper av skolhälsovårdaren med information om vad jag har blivit vaccinerat mot, så nu får jag fylla i det också och ta de vaccinationer som jag inte har ennu. Klockar är tio före tolv på natten här, så jag borde väl ta natten nu.. Detta är ett lite-för-sent inlägg, jag borde verkligen sluta vara uppe såhär sent in i veckan, jag vet ju att  jag typ halvsover i skolan haha, och jag är verkligen ingen morgonmänniska, hatar att stiga upp tidigt ! Men jaja, eget fel är det ju... Borde verkligen gå och lägga mig tidigare dock.


Mooi taas ! Kävin tänään kouluterveydenhoitajalla ja katseltiin vähän noita hakupaketti-papruja. Tarkastettiin mun kuulo, näkö (mun näkö on paska.. luojan kiitos silmälaseille haha), paino, pituus ja sain myös mun rokotustiedot. Sain myös ajan lääkärille, jossa täytän lääkäri-paperit alusta loppuun (allergiat, sairaudet yms) ja toivottavasti saisin jotain rokotteitakin. Sain lääkäriajan jo ylihuomiseks, eli perjantaiksi, helpotus, luulin, että joutuisin odottamaan lääkäriaikaa kauan, koska lääkäriajat on aika täyteenvarattu, mutta sitten löytyi pieni rako, onneks. Nyt mun on ihan tosi pakko mennä nukkumaan, oon alkanu olla aivan liian myöhään hereillä arkisin, vaikka tiedän, että mua väsyttää koulussa aivan liikaa, muutamilla tunneilla en oo kokonaan hereillä, enkä pysty keskittymään.. Tosi paha tapa, ja mä vihaan aikaisia aamuja, hyi. Kenelläkään samaa ''ongelmaa'' ? Yritän koittaa mennä aikasemmin nukkumaan, hehhe, saapa nähdä miten käy. Nojaa, hyvää yötä ! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti