keskiviikko 1. toukokuuta 2013

toukokuun ensimmäinen

Hej på er ! Har ni haft en bra vappen & första maj ?  Nu har jag iallafall firat färdigt vappen för i år och gårkvällen blev riktigt lyckad med bra sällskap och helt ok väder. Nu är jag hemma och har en lat-dag, haha. Jag har lite i-landproblem nu eftersom att jag ska troligen få en ny kamera (en systemkamera) tills jag åker och jag har ingen aning om vilken systemkamera jag vill ha. Det lutar mest mot Canon eller Nikon, men oooh, det finns ju så många olika alternativ, så om ni har några förslag på en bra systemkamera för ett relativt bra pris, som man kan filma med och ta skarpa, bra bilder med så berätta gärna, lite idéer tack ! Förövrigt så har inget hänt på utbytesfronten, jag väntar på min placering och kollar e-posten typ hundra gången om dagen haha. Altså jag skojjar inte, jag kollar e-posten hemma, i skolan, på telefonen, på datorn - jag hatar att vänta på det här, vill ju veta nuu ! :)


(we heart it)

Mooi ! Onko teillä ollut hauska vappu & toukokuun eka päivä ? Mä oon ainakin juhlinut valmiiks vappujuhlimiset tältä vuodelta ja eilisestä tuli oikein onnistunut ilta hyvässä seurassa ja sääkin oli ihan kiva. Nyt oon kotona ja mulla on tänään laiskapäivä, haha. Mullon nyt kauhea valinnanvaikeus, koska saan varmaan uuden kameran (järkkärin), kun oon lähössä vaihtoon ja mulla ei oo aavistustakaan minkä kameran haluaisin. Nyt mun toiveet kohdistuu Canoniin tai Nikoniin päin, mutta ääääh, on niin paljon vaihtoehtoja, eli jos teillä on ehdotuksia, mikä olis hyvä järjestelmäkamera hyvään hintaan, jolla voi filmailla ja ottaa hyviä kuvia, niin kertokaa, antakaa vähän ehdotuksia kiitos ! Muuten vaihtaririntamalla ei oo tapahtunut mitään, odottelen sijoitustietoja ja kyttään mun sähköpostia noin sata kertaa päivässä haha. Siis ihan oikeasti, katon spostin kotona, koulussa, kännykällä, tietokoneella - vihaan tätä odottamista, haluan tietää nyyyyt ! :)

10 kommenttia:

  1. Mulla on itellä Canonin kamera ja oon tooosi tyytyväinen. Se on tosi kestävä ja ei niinkään painavakaan ja näyttö in ihanan iso. Se on EOS550D, niitä ei vissiin oo enään myynnissä, mutta itse kallistuisin Canoniin, jotenki ne Nikonin kameran on musta hankalia ja kaverilla on Nikonin ja se ei meinaa aina oikein toimia kunnolla. Toivottavasti autto tää selitys :D
    Niin ja oon uus lukija ja tykkään tosi paljon blogistasi! (:

    http://travellingwithninni.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä ja joo tajusin kyllä. Itekki jotenkin kallistun enemmän Canoniin päin, niin kyllä se varmaan sitten loppujen lopuks tulee olemaan joku Canonin kamera. Kivaa, kiitos ja tervetuloa lukemaan mun blogia ! :D

      Poista
  2. Canonin kamera ehdottomasti! Siinä on paljon helpommat valikot :) kannattaa ostaa 600D tai 650D, koska kääntyvä näyttö on pelastanut mut monilta kuvaustilaisuuksilta, joissa on pitänyt vähän erikoisemmasta kuvakulmasta se kuva ottaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitti vinkistä ! Oon kyllä jotenki saanu paremman ensivaikutelman Canonista ja kääntyvä näyttö jotenki houkuttelee, kuulostaa niin kätsyltä :D

      Poista
  3. Canon tietysti, mutta mä olen sitä mieltä että ehdottomasti ilman kääntyvää näyttöä! Perusrunko kestää suhteellisen paljon ja vaikka näyttöön jotain osuisikin ei maailma eikä kameran elämä lopu siihen, mutta auta armias kun kameralla huitoo näyttöläpyskä auki ja sen sattuu kolauttamaan johokin. Sitten itkettää ja paljon. Kokemusta löytyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä ! Haha voi ei, pitää nyt sitte alkaa miettiä että minkä mä haluaisin :D

      Poista
  4. Ja har en Canon EOS 1100D som no e helt bra + att ja tror att du han hitt a vi typ citymarket för ca. 300-350€, så ha eju jättebilli jämfört me ader kameror som e dubbelt så dyr, plus att ha tar bra bilder! Annus i fotoaffärer så kan a va typ upp till 200€ dyrari så he lönar se ti fa å koll ti na mataffärer/ana ställe å! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okej, tack fö tipset ! jag måst sii vilken kamera de blir i slutändan, men en Canon blir de nog iallafall, troor jaag :D

      Poista
  5. Canon ehdottomasti ;) Nikonit on paljo monimutkasempii ja nikon vähän ehkä varastaa kuvista väriä tai sillee et niit kuvii tarttis muokkailla enemmän. Vertaan nyt omaa canon eos 600D ja kaverin nikon 3100D. Kääntyvä näyttö on kyllä näppärä mutta ei välttämätön :) Canon 1000 tai 1100 riittää varmasti oikein hyvin myös, niillä saa yhtä lailla hyviä ja tarkkoja kuvia kun noilla päivitetyimmillä versioilla ! Ja objektiiveistahan se paljon on kiinni. Haha romaani tuli :D Mut mun pointtini on että CANON! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei kiitti vinkistä ! Kyllä se mun tuleva kamera varmaan on Canon, ehkä 600D tai sitte joku muu, saa nähä. :)

      Poista