torstai 25. huhtikuuta 2013

We have to options; to live and to exist



Altså jag har ännu svårt att förstå att jag verkligen ska åka i väg om ungefär fyra månader (man brukar åka i augusti, vet dock inte när jag ska åka ännu). Jag vet ju att jag ska åka och lämna allt i fina Finland  mot tio månader på andra sidan Atlanten, men det är så svårt att förstå; efter att ha drömt och fantiserat om detta i flera år så ska det äntligen hända. Ibland tänker jag ''VAD HÅLLER JAG PÅ MED ?!'' - men jag vet att jag gör rätt, jag kan ju inte bara strunta i vad jag egentligen vill, det ska ni inte heller göra. Även om det finns människor som vill leva i ett och samma ställe på samma sätt hela livet så betyder det inte att ni ska göra det, om ni vill något annat. Om ni ens tänker tanken att det skulle vara kul att åka iväg på ett utbytesår, så åk då eller om ni har något som ni vill uppfylla i ert liv, tveka inte att göra det, eftersom i slutändan är det chanserna som man inte tog som man kommer att ångra. Jag är otroligt tacksam över att jag har fått chansen att åka, att göra något som jag verkligen vill :)


Siis mun on vieläkin vaikea tajua, että mä oon ihan oikeasti lähtemässä pois noin neljän kuukauden päästä (yleensähän vaihtarit lähtee joskus about elokuussa). Kyllähän mä tiedän, että oon lähdössä ja jätän kauniin Suomen kymmeneksi kuukaudeksi Atlantin toiselle puolelle, mutta kuitenkin sitä on vaikea tajuta; että oon unelmoinu ja ajatellu tätä monta vuotta ja nyt se vihdoin tapahtuu. Joskus ajattelen ''MITÄ MÄ OON TEKEMÄSSÄ ?!'' - mutta tiedän, että teen oikein, enhän mä vaan vois olla piittaamatta siitä mitä mä oikeasti haluan, älkää tekään unohtako teidän unelmianne ja sitä mitä haluatte. Vaikka on ihmisiä, jotka haluavat asua samassa paikassa samaa elämää koko elämänsä, se ei tarkoita, että teidänki pitäis, jos haluatte tehdä jotain muuta. Jos edes mietitte, että olishan tosi kiva lähteä vaihtoon, niin lähtekää, tai, jos teillä on muita unelmia, joita haluaisitte tavoittaa elämässänne, älkää pohtiko, vaan tehkää, koska loppujen lopuksi kadumme niitä mahdollisuuksia, joita ei otettu. Mä oon tosi kiitollinen & onnellinen, että saan mahdollisuuksen lähteä ja tehdä jotain mitä todella haluan :)

pictures from Weheartit

PS, voisin viikonlopun aikana vastata teidän kysymyksiin, mutta vielä voi laittaa kysymyksiä tulemaan, joten KYSYMYKSIÄ TULEMAAN mistä tahansa !

Unden helgen kan jag svara på era frågor, men ni kan ennu lägga frågor om vad som helst, så FRÅGA PÅ !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti