torstai 27. kesäkuuta 2013

ennen viisumihaastattelua



Hejsan ! I morgon tågar jag ner till Helsingfors från Bennäs och ska gå på mitt livs första visumintervju, wooppaa. Måste vakna runt fyra i morgon / i natt, eftersom att mitt tåg ner till huvudstaden går 05:52 enligt tidtabellen och ska vara framme 09:30 vilket betyder att jag har ganska mycket fritid där före min intervju som är klockan 13:20. Jag har kollat att jag har alla papper framme tills i morgon.. tågbiljetter, pass, visumfoto, kvitton på att jag har betalar VISA-avgiften (visumet), bevis på att jag har fyllt i visumansökningen på nätet och en massa annat. Jag ska försöka se om jag hittar några presenter till min värdfamilj eller något annat som jag behöver, men jag ska inte köpa allt för mycket, jag ska nämligen på kryssning till Stockholm på söndag. :)

 
papers, train-tickets and other stuff for my VISA-interview tomorrow
my little brother in his room / nerd cave, hehe

Mooi ! Huomenna meen junalla alas Helsinkiin Pännäisistä ja lähen mun elämäni ekaan viisumihaastatteluun, woooppaa. Mulla on herätysjo  noin aamuneljältä, koska mun juna lähtee aikataulun mukaan 05:52 ja sen pitäis olla perillä 09:30, mikä tarkoittaa, että mulla on aika paljon vapaa-aikaa ennen mun haastatteluaikaa, joka on kello 13:20. Oon tarkistanu, että mulla on kaikki paperit kunnossa ja esillä huomiseks... junaliput, passi, viisumikuva, kuitti VISA-maksusta (viisumimaksu), todistus, että olen täyttänyt viisumihakemuksen netissä, sun muuta. Aion kattoa, jos löytäisin jotain tuliaisia mun hostperheelle ja jotain muuta mitä tarvitsen, en voi ostella kauheesti, koska sunnuntaina olis lähtö Tukholman risteilylle. :)

ENGLISH: Tomorrow I have to get up veryyy early (about 4am), because my train to Helsinki leaves at 05:52am from my nearest train station in Pännäinen. I have pretty much free-time in Helsinki before I have my VISA-interview since my train arrives there at 09:30 and I have my interview at 1:20pm.

4 kommenttia:

  1. Tsemppiä! Ja älä turhaan jännitä! :))
    Niija mäki oon meno Tukholman risteilylle, vaan viikko sun jälkees :D

    VastaaPoista
  2. En tiiä haluutko tänne blogii kommentoija mitää tälläsiä raha-asioita, mut aattelin nyt kuiteki kysyy jos haluisit auttaa miuta! :D Haluisin itekki toteuttaa unelmani lähtemäl jenkkeihi vaihtoo 14-15, mut toi hinta ei oikee houkuttele porukoita :D Nii että, kui monessa osassa sen vuoden voi maksaa ja minkä suurusia ne osamaksut oli? :) Ite uskon et se vuos ja siitä seuraava tulevaisuus ois kyl kaiken sen rahan arvosta, mut toi erissä maksamine helpottas kyl huomattavasti!:D

    Ja tähä loppuu viel tää "peruskommentti", et kiva blogi siulla! No mut oon iha tosissani, kirjotat miun mielest kivasti täst koko vaihtoprosessista ja tosi useesti verrattuna joihiki muihi!:) Toivottavasti siulla tulee kiva vuos, jota jään vaa innolla seurailee täältä blogista ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä saa aina kysyä ja vastaan mielelläni ! Kantsii kyl varmasti lähteä vaihtoon ja uskon, että se on kaiken rahan arvosta. En tiedä miten mulla on varaa autokorttiin sitten kun tuun takas haha, mutta ei se haittaa. Exploriuksen kautta piti eka maksaa eka, eli hyväksymismaksu/sitoutumismaksu: 650€ ja sitten ne maksut oli n. 2000 per osa parissa erässä ja sitten loppu maksu oli jotain 3000. En nyt osaa sanoa mitenkään tarkemmin, mutta ne piti maksaa muutaman kuukauden välein. Kannattaa kysyä eri järjestöiltä noista maksuista ja silleen, kyllä ne varmasti vastaa ! :D

      Ja kiitos tosi paljon, tämmöset kommentit piristää kyl päivää, ja jää ihmeessä seurailemaan ja kysy lisää, jos ihmettelet jotain :D

      Poista
  3. Oon kans Helsingissä tai siellä lentokentällä jo joskus 9:40! Keskustassa taian olla kyllä varmaan vasta 11 aikaan... Mutta kuitenkin meillä on kummallaki näköjään ihan kivasti vapaa-aikaa ennen sitä haastattelua. :-D

    VastaaPoista