sunnuntai 1. syyskuuta 2013

the past week



Heey! Tiden går fort när man har roligt, en orsak till varför jag inte har uppdaterar bloggen på en vecka heh. Under denhär veckan har det hänt ganska mycket, så jag tänker inte berätta i detalj för varenda dag. För en vecka sedan hade vi ju årets första football game på fredagskvällen och lördagen spenderade jag men en kille från min engelska-klass och några av hans vänner. Det var riktigt skojj, vi körde runt här i närheten och åkte för att köpa corn dogs o churros, eftersom de tyckte att jag måste provsmaka det, GOTT. Så nu har ja vänner i skolan som jag kan sitta med under lunchen. Skolan har börjat gå bättre, även cheer-rutinerna går bättre och bättre. Folk pratar med mig under lektionerna och säger hej åt mig i korridoren, min engelska blir bättre och bättre och jag känner mig som hemma här.
Förstås är ju inte allt en dans på rosor och ibland är det frustrerande att jag inte kan säga och förklara vissa saker på rätt sätt. Men jag har inte längtat hem ännu, även om jag saknar mina vänner och familj. Ibland vill jag bara prata om allt och inget med mina bästa vänner i Finland. Jag har varit här i bara två veckor och allt blir bättre hela tiden så det kommer nog att bli riktigt prima.
Igår kväll hade vi årets andra football game och denna gång var det en hemmamatch, så under skoldagen hade vi en sk. assembly, hela skolan (runt 1500 elever + lärare) samlades i audotoriet, cheer team, drill team och dance company hade några dansföreställningar och några av skolans elever hade gjort en film som vi kollade. På kvällen åkte jag med Abby till skolan för att förbereda oss för kvällens match, vi övade lite cheer-rutiner med cheer-laget och sånt. I love game nights, så himla roligt och spännande och kul med alla elever som klär sig i skolan färger (grönt, grått) och hejar med oss cheerleaders. Vi vann denhär matchen, även om vi först låg under men till slut blev det en seger för Olympus Titans! Efter matchen fick jag igen skjuts av Abby, åkte hem och böt om snabbt och sedan åkte vi till skolan för STOMP, en liten dans efter matchen. Det var trångt, svettigt och alla hoppade, dansade och sjöng till musiken haha. Trodde faktiskt att STOMP skulle hålla på längre, men efter 22:30 hade sista låten spelats, liten besvikelse där. Avslutade kvällen med en stor Slurpee från 7eleven.
Ikväll ordnar vi en byebye-party till min värdsyster Sabrina sompå måndag åker till Italien i 10 månader för sitt utbytesår, sorligt för jag skulle ha velat spenderat mera tid med henne också. By the way så har jag nu sett en tarantella/fågelspindel för första gången i naturen, ja, jag skrek, men fy för spindlar...

school books here are BIG and very heavy.... 
first time at Donkin' Donuts, yummy in my tummy
view from ''the ocean'' and the rock, Salt Lake City lights
my hostsis Sylvia almost stepped on this, omg
chillin' after school: tunasallad and Friends
the view from our house one evening, beautiful!
yesterday's football game, we won! woopwoop

Heey! Aikahan menee nopeasti, kun on hauskaa, yks syy miksen oo päivittänyt blogia viikkoon heh. Tän viikon aikana on tapahtunut aika paljon kaikkea, enkä aio nyt joka päivästä kertoa yksityiskohtaisesti. Viikko sitten meillä oli siis perjantaina vuoden eka football game ja lauantai-illan vietin yhen pojan, joka on mun englannin-luokassa, ja sen kavereitten kanssa. Mulla oli kyl tosi hauskaa, ajettiin ympäri täällä lähistössä ja mentiin ostaan mulle corn dogin ja churrot, koska heidän mielestään mun on pakko maistaa näitä herkkua, NAM, oli siis hyvääää. Joten nyt mulla on sitten kavereita koulussa, joitten kanssa voin viettää lounasvälitunnit. Koulu on alkanut meneen paremmin, cheer-rutiinitkin menee joka kerta paremmin. Ihmiset puhuu mulle tunneilla ja mulla on tuttuja ja kavereita, jotka moikkaa mua koulun käytävillä ja mun enkku paranee ja tunnen oloni kuin kotona, tää on mun koti nyt tän vuoden ajan ja oon iloinen siitä. Kaikki ei nyt tietenkään oo ruusuilla tanssimista, mut mulla ei kyl oo näitten kahden viikon aikana ollut koti-ikävää tai mielialavaihteluja, ehkä niitä tulee.. Joskus on kyl vaan turhauttavaa, kun en saa sanottua tai selitettyä jotain enkuksi. Ja kylhän mullon vähän ikävä mun Suomi-rakkaita ja välillä haluaisin vaan puhua kaikesta mun parhaitten Suomi-ystävien kanssa. Mut minä oon ollu täällä vasta kaksi viikkoa ja, kun nyt jo mulla on niitä, joitten kanssa voin viettää aikaa ja täällä menee koko ajan paremmin, niin kyl tästä oikein hyvä kokemus tulee.
Eilen illalla meillä oli vuoden toinen football game, ja tällä kertaa meidän koululla, joten koulupäivän aikana meillä oli assembly; kaikki noin 1500 oppilasta + opettajat kokoontu suureen saliin, cheerleaderit, drill team ja dance company esitti tanssejaan ja muutamat koulun oppilaista oli tehnyt leffan, joka katsottiin. Illalla menin Abbyn kyydissä koululle valmistautumaan illan ottelua varten, harjoiteltiin cheerleadereitten kesken cheer-rutineeja ja semmosta. I love game nights, meillä on tosi hauskaa ja on niin jännittävää, on kivaa, kun yleisö pukeutuu koulun väreihin (vihreä, harmaa) ja kannustaa joukkuetta meidän cheerleadereitten kanssa. Ja tääkin peli voitettiin, vaikka ensin toinen joukkue johti, mutta loppujen lopuksi Olympus Titans vei voiton! Ottelun jälkeen sain taas kyydin Abbylta, menin nopeasti kotiin vaihtamaan vaatteet ja sitten lähdettiin koululle,  jossa järjestettiin ottelun jälkeinen STOMP, joka on siis pieni tanssi. Oli ahdasta, hikistä ja kaikki hyppi, tanssi ja lauloi musiikin tahtiin, ja olihan se ihan hauskaa, vaikka olikin pieni pettymys, että se kesti vain noin tunnin ja 22:30 oli vika biisi soitettu. Menin sitten kotiin ja haettiin matkalla Slurpeet 7eleveniltä.
Tänä iltana järjestetään täällä meillä byebye-partyt Sabrinalle, joka menee maanantaina Italiaan viettämään vaihtovuottaan 10 kuukauden ajan, vähän surullista, koska oisin halunnu viettää enemmän aikaa hänen kanssaan. By the way, näin ekan kerran tarantellan luonnossa, ja kyllä mä kiljuin, hämähäkit ei oo mun juttu…

6 kommenttia:

  1. Ootko koskaan kiinnittäny huomiota et sun postaukset alkaa aina "heey":D
    Sullon muuten tosi ihana blogi, yks lemppareista!
    Stemppii tulevalle vuodelle:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh en muuten oo, mut se vaan tulee välillä niin helposti, jos texstaan niin neki alkaa ''Heey'' tai ''Hi'' :DD Voii kiitos, ihanaa kuulla! Ja kiitos tsempistä! :)

      Poista
  2. Oon lueskellut sun blogia nyt jonkun aikaa ja mulla ois pari kysymystä sulle cheer-juttuihin liittyen. Eli ootko harrastanut Suomessa ko.lajia ja onko siellä Cheerleading sellaista "hankalaa" eli voltteja yms vai onko se enemmän kannustamista ja tanssinomaista? Kysymykset tuli nyt vähän oudosti kirjoitettua mutta toivottavasti pystyt vastaamaan (;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo Suomessa harrastanu cheeriä, mut tanssia oon harrastanut jonkun verran. Täällä cheer on enemmän tanssimista ja kannustamista ja paljon just kannustus-rutiineja, ne jotka osaa saa tumblailla (voltteja, kärrynpyöriä yms) ja muut paitsi minä tekee välillä muutaman stuntin pelin aikana :--)

      Poista
  3. Ootko saanu hyvin kavereita siellä tai onko sulla ihan kamala koti-ikävä ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oon saanu tosi ihania kavereita täällä, sekä cheeristä, että cheerin ulkopuolelta! Koti-ikävää ei oo vielä ollu :)

      Poista