sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Home sweet home

Nu är jag hemma från Gran Canarien. Kom hem runt 10 i morse, altså 9.2. Flyget från Gran Canarien tog nästan sju timmar och sedan körde vi hem från Helsingfors, vilket tog runt fem-sex timmar, ganska länge sammanlagt altså, och vi reste ju på natten så jag var gaaanskaaa trött när jag var hemma. Bilder från resan kommer i morgon och jag har haft det jätte bra, skönt och varmt. Förövrigt så har jag fåt reda på när jag ska göra SLEP-testet (typ ett engelska test som alla som åker som utbyteselev till USA måste göra..), det blir den 11. altså på måndagskvällen och snart kan jag nog skicka in blanketterna, har det mesta gjort nu :)

Moikkamoi ! Nyt oon kotiutunu Kanariansaarilta. Lento Gran Canarialta Helsinkiin kesti melkein seitsemän tuntia ja sitten siihen vielä päälle noin viiden-kuuden tunnin ajomatka Helsingistä kotiin, eli tulin kotiin joskus kymmenen aikoihin aamulla, eli 9.2, olin aiiikaaa väsynyt, kun tulin kotiin. Mulla oli tosi kiva matka, lämmintä ja ihanaa, kuvia tulee varmaan huomenna. Sain muuten tietää, että teen SLEP-testin 11. päivä, eli maanantai-iltana ja sitten saan pikkuhiljaa lähettää hakupaketin menemään, toivottavasti kaikki on oikein tehty vaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti